Thursday, 14 February 2019

ders hakkında...

  • dersi alan her öğrenci dersin blogunu takip etmekle yükümlü.
  • ders seminer formatında işlenecek. her hafta 3 öğrenci sorumlu oldukları makaleleri sınıfa sunacaklar ve bu sunuşlar sonrasında (çoğu zaman sırasında) sunulan konu etrafında sınıf içi tartışma yapacağız. sınıftaki tüm öğrencilerin derse gelmeden önce o hafta tartışılacak makaleleri okumuş olmaları beklenmekte. 
  • dersin notlanması şu üç ana kalem üzerinden olacak: sunuşlar ve derse katılım (30), vize (30) ve final (40). 
  • bu kalemlere ek olarak yıl içinde quiz ya da quizler yapılabilir  (yapılmayada bilir), kompozisyon/reflection paper ödevi ya da ödevleri verilebilir (verilmeyede bilir). bu kalemlerin kullanılması durumunda sunuslar ve derse katılım ve vize kalemlerin yüzdelik ağırlıklarında değişiklikler yapılabilir (+-%10'a kadar).
  • sunuşlar ve derse katılım puanı, sorumlu olduğunuz hafta yapmış olduğunuz sunuş ve dönem boyunca derse katılım (fiziksel olarak ve derste yapacağız yorumlarla) üzerinden değerlendirilir. bu nedenle bu notlar dönem sonunda ilan edilecek. 
  • ilgili haftada kendisine atanan makaleden sorumlu olan öğrenciler, o derse katılmadıkları ya da katılıp sunuş yapmadıkları takdirde dönem içi notlarindan (final haric yuzde 60’lik kisim) 20 puana kadar düşülebilir.
  • sunuş yapacağınız haftalar ilan edildikten sonra bir hafta içinde tarihlere itiraz edebilirsiniz. bir hafta geçtikten sonra yapacağınız itirazlar değerlendirmeye alınmayabilir. programınızda bir değişiklik olursa sunuş yapacağınız haftayı, kendi aranızda anlaşarak, başka bir arkadaşınızla değiştirebilir ve bana bu değişikliği bildirebilirsiniz. 
  • sunuş yapacak öğrenciler, sunuşlarını en geç ilgili haftadan önceki perşembe gecesi 23:59'a kadar sitenin sağ tarafında linki verilen sunuş yükleme linki üzerinden yüklemekle yükümlü. geç yükleme ya da dosya yüklememe eksi puana neden olabilir. sunuş dosyanızın isimlendirilmesi şu şekilde olmalı: adınız ve soyadınız ve makaledeki anahtar 3 kelimeden oluşmalı; örnek: Tolgaİslam_Airbnb_Effect_Amsterdam. 
  • sunuş yapacak öğrenciler aynı zamanda makalelerindeki bilinmeyen kelimelerden oluşacak quizlet kelime setini sunuşla birlikte dersten önceki pazar günü 23:59'a kadar quizlet sınıfına yükleyecekler. dosya adı formatı isimsoyadı_yılaygün_makale başlığı ile ilgili 2-3 anahtar kelime. örnek: tolgaislam_190217_Tourists_Resist_Spain
  • ideal sunuş formatı:
    • giriş: ilk slaytta makalenin başlığı, yazarın adı, yayınlandığı yer ve yıl gibi bilgiler...ilgili bir görsel belki. 
    • bağlamın ve ana konunun aktarılması: sonrasında işlenen konunun gözümüzde canlanmasına yardımcı olacak fotoğraf ve harita gibi görsel malzemeler...(bunları gösterirken makalede anlatılan ana konuyu bir iki cümleyle bize aktarmanız)
    • ana konuyu destekleyen argümanların aktarılması: sonrasında makalede önemli gördüğünüz anlatılar ve varsa bunları destekleyecek görsellerin yer aldığı slaytlar... bazen öne çıkmasını istediğiniz tek bir kavram olabilir. metin dengesine dikkat edin, okunabilir büyüklükte (mümkün olan en büyük fontu kullanın ve 24 punto'nun altına düşmeyin) ve okunabilir uzunlukta metinler olsun her bir slaytta. 
    • kapanış: en sonda kişisel yorumlarınız ve kapanış cümlesi: makalede anlatılan konuyu kendi kişisel deneyimleriniz, istanbuldaki ya da türkiyedeki benzer süreçlerle ilişkilendirebiliyorsanız bunu yapmanız tavsiye edilir. kapanış slaytının derste tartışma açacak bir soru olması yine tavsiye edilir. 
    • bunlar dışında; 
      • konuyu aktarmakta faydalı olacağını düşündüğünüz görsel (fotoğraf, harita) ve görsel işitsel (video) malzemeler olursa mutlaka kullanın. 
      • sunuş yaparken peş peşe koyacağınız farklı alıntılar arasında ilişkiler kurarak bir anlatım yapın. bu alıntı 1, bu da alıntı 2... şeklinde okuyarak yapılan bir sunuş değil, bir hikaye kurgusu içinde bu alıntılar karşımıza çıksın. bu alıntıyı neden önemli bulduğunuzu anlatın. 
      • sunuşun değerlendirmesi ağırlıklı olarak yukarıda tarif edilen ideal sunuş formatına uygunluğu üzerinden yapılacak. bununla beraber aslolan keyifle dinlenen bir sunuş olması, hikayeleştirilmiş bir anlatım olması ve makaledeki ana fikrin doğru ve anlaşılır bir şekilde aktarılması (yani ideal sunuş formatının sadece şekilsel olarak kullanılması yeterli değil), makaledeki bilgilerle yetinilmeyip kişisel yorum ve gözlemlerle desteklenmesi. 
      • tek başına yeterli olmamakla birlikte, makaleyi hiç okumamış birisi sizin sunuşunuzu dinledikten sonra makaleyi dikkatlice okumuş kadar bilgi sahibi oluyor mu sorusu kendinizi test etmeniz için faydalı olabilir. 
      • bunu yazmaya bile gerek yok belki ama sunuş yapmanız bekleniyor, yani bize (izleyicilere) bakarak ilgi çekici bir şeyler anlatmanız bekleniyor, elinizdeki kağıtta yazılı olanları okumanız değil (tabii ki elinizde size yardımcı olacak notlar olabilir ama buradan okuyarak sunuş yapacaksınız anlamına gelmiyor bu)
  • dersle ilgili her türlü sorunuz için: tolgaislam@gmail.com (email atarken mutlaka subject/konu kısmına ROC2019 yazın)

No comments:

Post a Comment